Google Analytics 4

Korzystanie z Google Analytics na swoim laptopie

Google Analytics 4 (GA4) to przede wszystkim nowa odsłona narzędzia analitycznego Google Analytics. Usługa ta umożliwia między innymi zbieranie danych, które dotyczą ruchu na konkretnej stronie internetowej. Google Analytics 4 pozwala również generować nowoczesne raporty. Ma nowy, przejrzysty i łatwy w obsłudze interfejs użytkownika.

Google Analytics 4

W przyszłym roku Universal Analytics (UA) zostanie zastąpiony narzędziem Google Analytics 4 (GA4). Jest to korzystna zmiana, ponieważ nowa wersja usługi jest zoptymalizowana, ma nowe elementy, lepszą ochronę prywatności użytkowników. Narzędzie jest między innymi dostosowane do osób, które poruszają się po internecie, korzystając przy tym z różnorodnych urządzeń i platform.

Nowe elementy i funkcjonalności w Google Analytics 4

Google Analytics 4 posiada narzędzia, usługi, które w większości umożliwiają analizę zdarzeń, w przeciwieństwie do Universal Analytics, który analizował tylko sesje. Dzięki temu tak zebrane i wygenerowane dane znajdziemy w jednym, odpowiednio do tego celu dostosowanym widoku.

Nowa wersja Google Analytics pozwala na śledzenie zdarzeń bez wdrażania dodatkowego kodu śledzącego. Dlatego proces tego typu jest bardzo uproszczony. Nie potrzeba używać choćby Google Tag Managera, aby móc śledzić najpopularniejsze wersje konwersji.

Usługa aplikacji mobilnych daje możliwość łączenie informacji cyfrowych z aplikacji mobilnej i sieci w celu zintegrowania raportów, a także analiz.

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie portali usługowych oraz e-commerce jest coraz częściej skierowane na SXO. Dlatego też wersja 4 Google Analytics jest bardzo przydatna w tym zakresie. Wiele danych, jakie dostarcza nam narzędzie pozwala na zrozumienie zachowań danych osób przeglądających stronę online. Pozycjonowanie Google Analystic 4 umożliwia dostosowanie witryny pod klientów, co w rezultacie przekłada się w przyszłości na wzrost sprzedaży oferowanych usług lub produktów.

Nowy panel zawiera między innymi moduły:

  • Użytkownik- Informacje dotyczące użytkowników.
  • Analiza- Centrum raportów.
  • Cykl życia- Raporty danych elementów Live Time Value.
  • Zdarzenia- Analiza zdarzeń dotyczących relacji użytkownika z serwisem online.

W Google Analytics 4 możemy odnaleźć przydatne raporty dotyczące ruchu z Youtube, wyświetleń filmów oraz wpływu na ścieżkę konwersji. W związku z tym dużo łatwiej będzie można sprawdzić poprawność działań promocyjnych na danych kanale.

Dodawanie usługi Google Analytics 4

Aby uruchomić nową usługę, którą jest Google Analytics 4 powinno się z poziomu panelu Analytics przejść do opcji Administracja. Następnie w kolumnie usługa skorzystać z wyboru: utwórz nową usługę. Potem w następnym oknie przejść do konfiguracji usługi i podać między innymi: nazwę usług, dostępną walutę oraz strefę czasową. 

Kolejno uzupełniamy informacje dotyczące firmy (informacje nie są obowiązkowe). Konfigurujemy strumień danych poprzez wybór sieci.

Aby określona witryna online mogła prawidłowo łączyć się z Google Analytics 4 trzeba jeszcze skopiować identyfikator pomiaru. Dlatego też z panelu Google Tag Manager’przechodzimy do opcji konfiguracja tagu i wybieramy Google Analytics: konfiguracja GA4. W miejscu Identyfikator pomiaru kopiujemy kod identyfikatora z panelu GA4. Wybieramy regułę All Pages i klikamy zapisz.

Usługa Predictive Metrics

Predictive Metrics, to usługa, narzędzie oferujące dane, które są w stanie przewidywać zachowania użytkowników. W związku, z czym będą także w stanie określać ich prawdopodobieństwo zakupu, anulowanie zakupów, a także przyszłe przychody firmy. Tego typu narzędzia zostaną udostępnione dla kont, które spełniają określone wymagania postawione przez Google.

Podsumowanie

Google Analytics 4 jest to narzędzie, które umożliwia mierzenie, śledzenie aplikacji mobilnych oraz witryn internetowych klienta. Wprowadzone nowości pozwalają na poprawę jakości danych, dotarcie do najbardziej właściwej wiedzy. Dzięki Google możemy mierzyć dane cyfrowe na podstawie Universal Analytics.

Pozycjonowanie za pomocą analizowania ruchu w Google Analytics daje możliwość zwiększenie przychodu przedsiębiorstwa, firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.