Źródło zadziwiająco licznych korzyści dla firm, czyli o kulturze organizacyjnej słów kilka

Biznesmeni w firmie

Osiągnięcie satysfakcjonujących rezultatów finansowych firmy uzależnione jest od wielu kwestii. Między innymi mowa o efektywnym wykorzystaniu umiejętności kadry, właściwym rozdzieleniu obowiązków i zadań na poszczególnych pracowników, rozważnym i udanym inwestowaniu kapitału firmy oraz obraniu odpowiedniego celu, do którego się dąży. Wiele osób zapomina jednak, że aspektem równie istotnym, co dotychczas wymienione, jest często niedoceniana kultura organizacyjna.

Czym jest kultura organizacyjna?

Jeżeli myślisz perspektywicznie, a tym samym oczekujesz od siebie oraz od swojego przedsiębiorstwa ciągłego rozwoju, to bez wątpienia powinieneś zwrócić szczególną uwagę na pielęgnacje kultury organizacyjnej. Wartym podkreślenia wydają się badania, przeprowadzone przez jednego z szanowanych, amerykańskich profesorów. Świadczą o tym, że prawidłowo prowadzona kultura korporacyjna pozwala osiągać wyniki spółki o około 20-30%, niż podobne firmy konkurencyjne, które nie mają się czym popisać w tym zakresie.

Zanim zacznie się myśleć o możliwych zyskach, najpierw warto usystematyzować fundamentalne informacje na temat kultury organizacyjnej. Przyglądając się poszczególnym opracowaniom naukowym, można wyciągnąć jej ogólną definicję – jest to zbiór norm społecznych i systemów wartości, właściwy klimat organizacyjny lub wymogi zachowania. Tłumacząc z polskiego na nasze, kultura organizacyjna sprowadza się do ujednolicenia poglądów panujących wśród pracowników. Jak to osiągnąć? Poprzez zapewnienie integracji wśród zatrudnionych osób, objaśnienie im jasno i klarownie swojej wizji dotyczącej sposobu funkcjonowania firmy i wskazanie przyszłych kierunków rozwoju. Wskazane jest unikanie wszelkiego rodzaju negatywnych emocji prowadzących często do konfliktów oraz niezrozumienia.

Fundamentalne zasady

W celu uzyskania zadowalającej kultury organizacyjnej powinieneś trzymać się paru podstawowych zasad. Pierwsza z nich dotyczy ustalenia, a następnie wyłuszczenia wszystkim pracownikom, podstawowych wartości, wyznawanych przez szeroko pojęte przedsiębiorstwo. Postaw na proste w przekazie, możliwe do zrealizowania normy, rezygnując tym samym z bujnych wyobrażeń, które niekoniecznie mają pokrycie w rzeczywistości.

Kolejna z zasad jest ściśle związana z już omówionym systemem wartości, a polega na przekuciu słów w czyny. Puste, niczym niepoparte frazesy, które w zderzeniu z codziennością nikną, nie mają racji bytu. Pokaż, że ustalone odgórnie normy są na bieżąco realizowane, przykładowo podczas awansowania pracowników. Dwie, wyżej wskazane zasady to jedynie dobry początek.

Nie sposób w paru słowach dobrze wytłumaczyć istotnych kwestii związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Właśnie dlatego w firmie OSKAR&CO oferujemy kompleksowe szkolenia, które rozwieją wszelkie wątpliwości i pozwolą zwiększyć zysk.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.