Połączenie kanałów sprzedaży – tak pokrótce można opisać omnichannel. Najistotniejsze w całym tym procesie jest to, co mogą dzięki niemu zyskać sklepy stacjonarne i internetowe.
Omnichannel w budowaniu sieci sprzedaży
We wstępie wytłumaczyliśmy pokrótce czym jest omnichannel. Jednak jego funkcjonowanie, zalety oraz to, co może zyskać sklep wprowadzając taką strategię, wymaga szerszego omówienia.
Sprawne pojawienie się w sieci
W obecnej chwili sprzedaż stacjonarna sporo traci na rzecz sklepów, które oferują dany produkt w internecie. Dużo sprzedawców weszło do sieci ze swoim asortymentem w celu pozyskania jak największej grupy klientów. Jednak dzielenie ludzi na tych kupujących mobilnie oraz tych, którzy decydują się na tradycyjny zakup w stacjonarnym lokalu, nie jest dobrym pomysłem. Znaczna część społeczeństwa korzysta z obu możliwości nabywania produktów. Często zamawia także z odbiorem osobistym w sklepie, o ile jest taka możliwość. Zatem oczywistym staje się wprowadzenie rozwiązania, które zapewni naszemu klientowi wszystkie możliwości nabywania produktu.
Jak wyjść do klienta
Wykorzystanie możliwości jakie nam oferują działania online, to nie tylko sposób na zdobycie klienta, ale też na wyprzedzenie konkurencji. Pomoże nam w tym nie tylko sama sprzedaż w internecie, ale przede wszystkim znajomość całego procesu zakupowego i realizacja działań na każdym jego poziomie. Głównym celem omnichannel jest ułatwienie całego procesu zakupowego, a także usprawnienie zarządzania przez przedsiębiorców kanałami sprzedaży.
Dużo wiadomości na temat tego systemu znajdziemy też w omnichannel w IdoSell Shop.
Rola mediów społecznościowych
Początki Facebooka oraz innych mediów społecznościowych, były miejscem na wymianę informacji, Jednak potencjał obecności wielu ludzi o podobnych zainteresowaniach został szybko dostrzeżony przez firmy. Nawet jest kilka firm, które w swoich działaniach wykorzystują tylko portale społecznościowe. Skoro jest więc możliwość sprzedaży na takim „wielkim targowisku” jakim jest Facebook to dlaczego tego nie wykorzystać? Ludzie wręcz szukają tam produktów, które ich zainteresują.
Znaczenie wprowadzania nowych rozwiązań do firmy
Prowadzenie firmy to dbanie o ciągły jej rozwój, dlatego omnichannel staje się coraz szerzej wprowadzaną strategią sprzedaży. Pozwala ona na automatyczne zarządzanie sprzedażą i asortymentem we wszystkich kanałach dystrybucji produktów, od sklepu w mediach społecznościowych, po sklep internetowy czy platformy sprzedażowe. Ułatwia to nie tylko samo dotarcie do klienta, nawiązanie z nim relacji, ale też wpływa na sprawną logistykę wewnątrz firmy pomiędzy poszczególnymi działami sprzedaży, a stanem magazynu.
Wprowadzając strategię omnichannel minimalizujemy ryzyko sprzedaży tej samej rzeczy dwa razy. Nie dochodzi do absurdalnych sytuacji sprzedaży produktów, których już nie mamy na stanie magazynowym. To także narzędzie, które wspomaga naszą relację z klientem, jeszcze przed dokonaniem zakupu.