Pomimo kryzysu gospodarczego i szalejącej inflacji wydatki na marketing w 2022 r. nie tylko nie zmniejszą się, ale wręcz zwiększą. Jak wynika z raportu Nielsen „The Era of Alignment”, wzrost ten ma wynieść 9,7%! Jeśli zależy ci na utrzymaniu prosperującego biznesu – musisz być o krok przed konkurencją. Zamiast czekać na lepsze czasy – już teraz zainwestuj w pozycjonowanie stron internetowych, aby zbudować wizerunek lidera w branży, któremu klienci nie będą bali się powierzyć swoich pieniędzy.
Zadbaj o funkcjonalność i przejrzystość strony internetowej
Raport Gemius Polska „E-commerce w Polsce 2021” nie pozostawia złudzeń: większość Polaków kupuje przez Internet. W minionym roku aż 77% z nich przynajmniej raz nabyło produkt lub usługę tą drogą. Najchętniej wykorzystywali do tego laptop i smartfon. Nietrudno się domyślić, że kluczowa jest w tym procesie czytelna i funkcjonalna strona internetowa, a więc taka, która ma intuicyjną nawigację i szybko się ładuje.
Jeśli twoja witryna pozostawia wiele do życzenia, zmienić to może skuteczne pozycjonowanie. Dzięki temu klienci nie tylko szybciej dotrą do twojej oferty, ale również bez trudu zapoznają się nią, aż wreszcie kupią to, co odpowiada ich potrzebom.
Nie daj się ukryć na dalekich stronach wyszukiwarki
Na Uniwersytecie Cornell w Ameryce przeprowadzono badanie sposobu wyszukiwania informacji w Google. Okazało się, że na pierwszych dwóch pozycjach, pierwszej strony skupiało się 50% badanych. Przy czym CTR, czyli wskaźnik klikalności, był dla pierwszej pozycji aż czterokrotnie wyższy!
W procesie pozycjonowania stron WWW warto więc dążyć do tego, aby witryna znalazła się na pierwszej stronie wyszukiwarki. To podstawa zwiększenia ruchu na stronie i przekształcania leadów w realnych klientów, a tym samym wzrostu sprzedaży.
Pamiętaj o słowach kluczowych przy pozycjonowaniu w Google
Zajęcie przez twoją witrynę jednej z pierwszych pozycji wyszukiwarki, stawia firmę w roli autorytetu w branży. A autorytet wie, czego potrzebują potencjalni klienci odwiedzający jego stronę. Możesz dać temu dowód, jeśli opisy produktów i kategorii oraz artykuły będą zoptymalizowane zgodnie z zasadami SEO.
Dla pozycjonowania stron w wyszukiwarkach ważne jest umieszczanie w publikowanych tekstach słów i fraz kluczowych, a więc zwrotów, które internauci wpisują w okno wyszukiwarki. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych powinno uwzględniać te słowa i frazy, które mają potencjał SEO, a więc mogą skierować na twoją witrynę możliwie najwięcej potencjalnych klientów.
Nastaw się na ciągłą zmienność algorytmów wyszukiwarki
Jak wynika ze statystyk Google każdego roku nawet 20% fraz wpisywanych w okno wyszukiwarki to zwroty całkowicie nowe – najczęściej mocno uszczegółowione (tzw. frazy long tail). Algorytm Google musi na te zmiany stale reagować, a przez to także pozycjonowanie stron w internecie powinno być stale monitorowane. Zarówno sama witryna, jak i wszystkie znajdujące się na niej treści muszą być modyfikowane w taki sposób, aby były funkcjonalne i dostosowane do potrzeb odbiorców.
Jeśli nie masz czasu na śledzenie zmian algorytmu Google (a ten jest modyfikowany nawet 600 razy w ciągu roku), powierz pozycjonowanie strony doradcom firmy Divloy, którzy nie pozwolą, abyś wydawał pieniądze na działania, które nie przynoszą wymiernych efektów.
Prowadź regularne i zaplanowane działania
Sądzisz, że zarówno pozycjonowanie lokalne, jak i szerokie to jednorazowy zabieg, który pozwoli ci zbierać owoce przez długie miesiące? Nic bardziej mylnego! Profesjonalne pozycjonowanie stron to proces, który wymaga regularnego realizowania zaplanowanych działań.
Postaw na techniki dopasowane do celu, jaki chcesz osiągnąć, a nie tylko te, które są popularne. Chcesz prowadzić dobrze prosperujący biznes w czasach kryzysu? Zajmij się zatem prowadzeniem firmy, a skuteczne pozycjonowanie stron WWW powierz specjalistom od Growth Hackingu.