Rodzaje banerów reklamowych – co warto o nich wiedzieć?

Baner reklamowy na ulicy.

Banery reklamowe stanowią jedną z najstarszych form tradycyjnej reklamy produktów i usług, która z powodzeniem stosowania jest również współcześnie. Co należy wiedzieć o ich rodzajach i który z nich wybrać, promując swój biznes?

Najpopularniejsze rodzaje banerów reklamowych

Banery reklamowe to jedne z częściej wykorzystywanych elementów reklamy zewnętrznej (outdoorowej). Stanowią skuteczną metodę promowania produktów i usług w przestrzeni miejskiej, szczególnie w miejscach intensywnie uczęszczanych przez potencjalnych klientów (centra miast, skrzyżowania głównych ulic, okolice galerii handlowych). Istnieją różne rodzaje banerów, a wybór konkretnego z nich zależy od kilku ważnych czynników.

Oto najczęściej spotykane typy banerów reklamowych.

  • Banery frontlit

Te najczęściej wykorzystywane w reklamie outdoorowej banery montowane są na ogrodzeniach, fasadach budynków czy tablicach reklamowych. Mogą występować pod dwiema postaciami: baneru  laminowanego lub powlekanego. Pierwszy rodzaj doskonale sprawdza się przy projektach mniejszych gabarytowo, krótkoterminowych i zakładających niezbyt wysoki budżet. Natomiast banery powlekane, ze względu na większą wytrzymałość i odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne (deszcz, wiatr) dedykowane są kampaniom reklamowym rozplanowanych na dłuższe przedziały czasowe, liczące nawet do kilku lat. Z tego powodu są również nieco droższe.

  • Banery blockout

Charakterystyczną cechą tych banerów jest nieprzepuszczanie światła, które zapewnia specjalna przekładka. Stanowi on zatem najlepszą opcję na przykład w przypadku miejsc o dużej ekspozycji promieni słonecznych, a także tych narażonych na intensywny wiatr – wspomniana nakładka znacznie usztywnia konstrukcję baneru, przez co jest on bardziej wytrzymały.

  • Banery backlit (backlight)

Banery reklamowe tego typu przeznaczone są do podświetlania od tyłu. Z tego powodu montuje się je na billboardach, przystankach komunikacji miejskiej czy na kasetonach. Ich istotną cechą jest wyrazistość kolorów i doskonała widoczność po zmroku. Dzięki temu są z powodzeniem wykorzystywane szczególnie w reklamach całodobowych.

  • Banery odblaskowe

Są to banery, które również dobrze sprawdzają się w nocy, jednak technologia ich wykonania jest inna, niż w przypadku typu backlit. Ich struktura przypomina w wyglądzie plaster miodu, a materiał ma zdolność do odbijania światła. To główna przyczyna, dla której banery można często zobaczyć na przykład na elewacjach całodobowych lokali, jadąc w nocy słabo oświetloną drogą.

  • Siatki MESH

Tak zwane siatki MESH, ze względu na technikę wykonania, nie są typowymi banerami. Jednak za sprawą podobnego potencjału reklamowego, niekiedy również się je do nich zalicza. Ich specyfiką jest bardzo duża powierzchnia, dzięki której są dobrze widoczne z daleka. Przepuszczają światło i są odporne na wiatr, ale tradycyjnym banerom ustępują pod względem rozdzielczości i nasycenia kolorów.

Gdzie zamówić wykonanie baneru reklamowego?

Wydruk banerów reklamowych ma w ofercie wiele profesjonalnych drukarni internetowych i stacjonarnych. Pracownicy dobrej drukarni są w stanie nie tylko przygotować wysokiej jakości banery, ale również służą pomocą w wyborze technologii druku, która w danym przypadku sprawdzi się najlepiej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.