Klipy wideo – czy nadają się tylko na YouTube?

Ikona youtube na telefonie.

Wideo stało się jednym z najważniejszych narzędzi marketingu internetowego. Do niedawna potencjał klipów był niedoceniany, ale dziś, gdy największe platformy typu YouTube, Instagram, Facebook czy TikTok, gromadzą rzesze odbiorców, zyskał na znaczeniu. Czy klipy wideo nadają się wyłącznie na YouTube? Gdzie publikować filmy o charakterze marketingowym? Sprawdźmy!

Czym jest wideo marketing?

Wideo marketing z roku na rok zyskuje na popularności i śmiało możemy powiedzieć, że jest jednym z najpotężniejszych narzędzi promocji we współczesnym świecie. Dobrze wykonana produkcja wideo może generować leady sprzedażowe, zwiększać ruch na stronie internetowej, kształtować wizerunek marki i zwiększać jej rozpoznawalność, a także angażować odbiorców. Zastosowanie wideo marketingu w strategii komunikacji zapewnia zatem markom wiele korzyści.

Skuteczność klipów wideo wynika przede wszystkim z formy, która jest perswazyjna i atrakcyjna, przez co znakomicie przykuwa uwagę odbiorców. Łączy obraz i dźwięk, a do tego może przekazywać treści w sposób werbalny i niewerbalny. W formacie video firma może przygotować: filmy promocyjne, prezentacje produktów, wideorelacje, materiały edukacyjne, poradniki, tutoriale, wywiady, webinaria czy popularne w ostatnich latach transmisje na żywo.

Czy klipy wideo nadają się tylko na YouTube?

Naturalnym jest, że produkcje wideo automatycznie przypisujemy do platformy YouTube – miejsca, które gromadzi ponad 2 miliardy użytkowników na świecie i w którym każdego dnia pojawia się nawet 100 tysięcy nowych filmików. Najpopularniejsza platforma video jest jednym z najczęściej wykorzystywanych przez reklamodawców miejscem promocji – działania te są wysoce efektywne, a przy tym relatywnie tanie. Reklamy na YouTube są bowiem rozliczane zależnie od wyświetleń i konwersji, więc nie ma mowy o „przepalaniu budżetu” na nieskuteczne działania.

Na YouTube jednak świat wideo marketingu się nie kończy! Trudno sprecyzować możliwości tej formy przekazu, a wręcz można powiedzieć, że ograniczeniem są po prostu wyobraźnia twórców, budżet i cele marketingowe. To doskonały sposób na interaktywną komunikację z odbiorcami, budowanie wizerunku marki i generowanie sprzedaży. Ważne jest jednak, by trafiały w oczekiwania i potrzeby grup odbiorców, do których są kierowane i miały swoje miejsce tam, gdzie tych odbiorców można znaleźć.

Klipy wideo poza YouTube można z powodzeniem wykorzystywać na Facebook’u, TikTok’u, Instagramie, Twitterze czy nawet LinekIn’ie. Oprócz tego marketerzy polecają umieszczanie kampanii na swoich stronach internetowych czy w postaci gościnnych wpisów na platformach i blogach zewnętrznych.

Zależnie od tego, gdzie chcesz ulokować swój przekaz, pamiętaj o dostosowaniu formatu do standardów tej formy reklamy. Istotne są: kreatywna forma, zrozumiały przekaz, estetyka, dbałość o interakcje z odbiorcami. Nie możesz też zapominać o monitorowaniu, analizie i optymalizacji działań, adekwatnie to osiąganych w kampanii rezultatów czy zmieniającej się sytuacji!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.