Kampanie reklamowe w Internecie

kobieta pracująca przy komputerze

Rok 2020 ukazał dobitnie (niektórym boleśnie) fakt, który od kilku lat stawał się coraz bardziej oczywisty – Internet stał się zatłoczonym miejscem. I nie chodzi tu tylko o rosnącą liczbę użytkowników, ale przede wszystkim o związany z tym lawinowy przyrost stron i konkurencję między firmami ogłaszającymi swoje usługi. Reklama w Internecie to dla wielu konieczność, ale przebicie się przez rywali wymaga wiedzy i środków. Bezpowrotnie minęły czasy, gdy można było za kilkadziesiąt lub kilkaset złotych zdobyć dziesiątki klientów. Jest to problem szczególnie dla młodych firm, które nie dysponują potężnymi budżetami. Dlatego warto zainwestować pieniądze mądrze, aby nasze reklamy wyświetlały się w odpowiednim miejscu odpowiednim użytkownikom. W niniejszym artykule omówimy podstawowe miejsca, gdzie można skutecznie przeprowadzić kampanie reklamowe i specyfikę tych ostatnich. Zapraszamy do lektury i dyskusji!

E-mail

Stara i sprawdzona metoda bezpośredniego dotarcia do potencjalnych klientów. Kampanie e-mail muszą jednak być przeprowadzone jednocześnie na dużą skalę i z głową. Niełatwo przejść przez filtry spamu i skłonić odbiorcę do otwarcia wiadomości – dostaje przecież takich setki. Bycie natrętnym kończy się często zirytowaniem klienta lub zablokowaniem. Dużo lepiej sprawdzi się model dobrowolnego newslettera, który mądrze prowadzony pozwoli nawiązać relację z klientem. Podobnie jak reklama dla nowych klientów wymaga to odpowiednich narzędzi i doświadczenia, będzie więc wymagało wsparcia zewnętrznej firmy.

Reklama w Internecie na serwisach społecznościowych

Social Media to potęga. Większość użytkowników właśnie tam spędza najwięcej czasu. Nic dziwnego, że dla niektórych reklama w Internecie jest tożsama z Facebook Ads. To jeden z niewielu kanałów, gdzie przy odrobinie kreatywności (i szczęścia) można przeprowadzić skuteczną kampanię przy bardzo ograniczonych środkach. Facebook z samej swojej natury zbiera mnóstwo informacji o swoich użytkownikach (jaką muzykę lubią, gdzie mieszkają, czy są w związku, czy często podróżują itp.). Sprawia to, że reklama może być w niezwykle zaawansowany sposób dostosowana do potrzeb i zainteresowań odbiorcy. Dzięki temu możemy wybrać wąską grupę i oszczędzić mnóstwo pieniędzy wydawanych zazwyczaj na wyświetlanie dużej ilości reklam użytkownikom, którzy nie są nimi zainteresowani. Złożony menadżer reklam pozwala na szczegółowe dostosowanie ustawień oraz analizę zachowań i testowanie. Masz też wiele możliwości płatności i wyglądu reklam.

Podobnie ma się sprawa z Instagramem (z resztą połączonym z Facebookiem) czy LinkedInem (choć ten wymaga już zdecydowanie większego budżetu). Skutecznym miejscem na reklamę w Internecie jest też YouTube. Jego algorytmy są bardzo skuteczne, jednak stworzenie kampanii audiowizualnej wymaga czasu i pieniędzy.

Google

Zapłać Google, a Twoja reklama w Internecie pojawi się w wynikach wyszukiwania. A konkretniej zapłać, gdy zostanie kliknięta. To ogromna zaleta tego systemu – jeśli z jakiegoś powodu użytkownicy nie chcą wchodzić na Twoją stronę, to pieniądze się nie marnują i możesz przeznaczyć je na kolejną kampanię. Google oferuje rozbudowane narzędzia do tworzenia reklam i śledzenia ich skuteczności. To świetne rozwiązanie na początek, jeśli Twoja konkurencja nie jest zbyt aktywna, jednak w przypadku starcia (reklamy wyświetlane są na zasadzie licytacji, w której uwzględniane są zarówno jakość strony, jak i oferta finansowa) z dużymi firmami, trzeba liczyć się z solidnymi wydatkami.

Reklamy w różnych usługach Google poza wyszukiwarką to osobny temat. Możliwe jest tworzenie kampanii na wielu platformach naraz, co z pewnością jest przydatną funkcją, szczególnie biorąc pod uwagę ilość osób korzystających z tych serwisów. Reklama w Internecie z pewnością będzie zmierzała w tym kierunku.

Banery

Niby oklepane, a wciąż żywe. Szerokie reklamy wizualne wyświetlające się na górze stron internetowych to nadal niedrogi i prosty sposób na pokazanie swoich usług. Grunt, żeby były estetyczne i przyciągające uwagę, ale nie irytowały. Jeżeli dobrze wybierzesz serwis, na którym chcesz je umieścić, mogą być strzałem w dziesiątkę.

Artykuły sponsorowane i wpływowe osobistości

Umieść reklamę swojego serwisu lub produktów w naturalnym środowisku. Artykuły sponsorowane na wysokiej jakości serwisach przyciągają sporo uwagi. Reklama w Internecie ma tę zaletę, że może być w przyjazny sposób wkomponowana w rozrywkę. Wysyłając swój produkt blogerom i influencerom, docierasz do potencjalnych odbiorców, korzystając z już zbudowanego zaufania. Tego typu kampania może być niezwykle skuteczna, jeśli tylko Twój produkt się do niej nadaje.

Poznaj rynek, pytaj o rady

Dobrze jest testować różne rozwiązania, ale nie każdy może sobie na to pozwolić. Dlatego planując kampanię reklamową w Sieci, dobrze jest zasięgnąć rady specjalistów od e-commerce i e-marketingu. Nawet jednorazowa konsultacja lub analiza pomoże oszczędzić dużo środków i czasu. Poznaj swoich odbiorców i umieszczaj reklamy tam, gdzie najłatwiej ich znaleźć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.