Dbanie o wizerunek sklepu, czyli jak wybrać najlepsze usługi merchandisingowe

Wózek sklepowy na parkingu

Czy Ty też jesteś jedną z tych osób, które prowadzą sklep? Bałagan na sklepowych półkach spędza Ci sen z powiek? Jest sposób, by temu zaradzić! Skorzystaj z usług merchandisingowych i przestań martwić się o estetykę sklepu!

Co to jest merchandising?

Wiadomo już, że jest to sposób na poradzenie sobie z bałaganem w sklepie, ale co jeszcze? Merchandising to nic innego jak wsparcie w obsłudze klienta poprzez dbanie o porządek oraz wygląd wystaw sklepowych. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, że wsparcie w audycie sklepu, outsourcingu oraz profesjonalna analiza danych sprzedażowych. Dobrze wybrany rodzaj merchandisingu to sposób na łatwe i przyjemne prowadzenie własnej działalności z zakresu sprzedaży.

Jaki rodzaj merchandisingu wybrać?

Merchandising jest usługą, która, żeby przynosiła wymierne rezultaty, powinna być indywidualnie dobrana do potrzeb i oczekiwań klienta. Pozwala to na optymalizację związanych z nim kosztów oraz maksymalizację zysków. Mimo że rodzaje merchandisingu na pierwszy rzut oka nie różnią się zbytnio między sobą, po głębszej analizie każdy z nich jest skierowany do innego klienta. Najpopularniejszym podziałem jest merchandising stacjonarny oraz merchandising mobilny, jednak można wyróżnić jeszcze współdzielony, sezonowy i profesjonalny.

Na czym polegają konkretne rodzaje merchandisingu?

  • Merchandising stacjonarny – jest przeznaczony głównie dla klientów posiadających wielkopowierzchniowe sklepy, polega na ciągłej obsłudze jednego sklepu
  • Merchandising mobilny – jest przeznaczony dla mniejszych punktów usługowych, polega na efektywnej obsłudze w elastycznych godzinach
  • Merchandising sezonowy – to rodzaj merchandisingu polegający na obsłudze jedynie w okresie największego popytu na dany produkt lub produkty producenta. Osoba odpowiedzialna za obsługę wykonuje określoną ilość wizyt w tygodniu w celu uzupełniania produktów
  • Merchandising profesjonalny – to wyłączna obsługa klienta, która dzięki systematycznemu poszerzaniu wiedzy pracownika oraz analizie raportów sprzedażowych pozwala na najwyższy poziom świadczenia usług
  • Merchandising współdzielony – dzięki zastosowaniu tej usługi jedna osoba jest odpowiedzialna za dbanie o towary kilku producentów w jednym sklepie, co pozwala zoptymalizować pracę pod względem czasu oraz dostosować rozmieszczenie produktów, tak, aby sprzedaż systematycznie wzrastała

Merchandising jest formą wsparcia dla punktów handlowych i stanowi jeden z najpopularniejszych sposobów podniesienia poziomu sprzedaży. To dbanie o wizerunek sklepu, pod którym kryje się wiele czynników wpływających na wzrost poziomu obsługi oraz realizację planów sprzedażowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.