Ambasador marki – kim jest i czy firma faktycznie go potrzebuje?

Kobieta przed laptopem pracuje jako ambasador marki

Promowanie swojej marki nie jest prostym zadaniem. Musimy pamiętać o wielu różnych rzeczach, drobnych detalach które często lubią umykać. Z tego powodu posiadanie kogoś, kto może wesprzeć nas w tych staraniach jest bardzo ciekawym i wartym uwagi pomysłem. Czy ambasador marki podoła temu zadaniu

Ambasador marki – kim jest?

Budowanie świadomości marki lub firmy jest jednym z najważniejszych celów, do jakich musimy dążyć, jeżeli zależy nam na rozwoju, tworzeniu dobrych relacji z klientami i istnieniu w świadomości konsumenta. Jest wiele sposobów na to, aby ten stan osiągnąć. Jeżeli mamy możliwość nawiązania współpracy z kimś rozpoznawalnym i pozytywnie popularnym, możemy zaproponować tej osobie zostanie naszym ambasadorem. Ambasador marki według Harbingers to osoba, której zadaniem jest aktywne promowanie i pokazywanie danej marki w pozytywnym świetle. Może dziać się to zarówno w formie tradycyjnej, jak i w przestrzeni wirtualnej.

Kto może zostać ambasadorem marki?

Rolę ambasadora marki warto powierzyć osobie, która swoim autorytetem i popularnością pomoże nam w jej promocji. Jeżeli to możliwe, warto zadbać, by wybrany przez nas człowiek miał coś wspólnego z polem, w którym się na co dzień poruszamy. Przykładowo, jeżeli zajmujemy się produkcją kosmetyków, dobrym pomysłem będzie nawiązanie współpracy z osobą, która testuje, opisuje czy też prezentuje podobne produkty w ramach swoich codziennych działań. Taka pomoc w budowaniu świadomości marki przyda nam się zarówno w tradycyjnym wydaniu – na eventach, spotkaniach, wywiadach – jak i w przestrzeni wirtualnej, na przykład na portalach społecznościowych, na których posiadamy konta firmowe.

Jak ambasador dba o wizerunek marki?

Aby ambasador marki mógł wypełniać swoje zadanie w należyty sposób, musi być bardzo dobrze obeznany z produktem lub usługą, którą oferujemy i chcemy promować. Nie bez powodu mówi się, że jest to nasz najważniejszy sprzedawca – jako osoba posiadająca autorytet i posiadająca wielu fanów będzie on miał bardzo duży wpływ na to, jak zostaniemy odebrani przez naszych potencjalnych klientów. Dlatego właśnie dobór odpowiedniego człowieka jest tak istotny – nie liczy się jedynie duża popularność, ale również umiejętność zaprezentowania marki lub jej produktów odbiorcom.

Skutecznie działający ambasador posiada również szereg obowiązków, które musi wypełnić aby jego rola miała istotny wpływ na to, jak radzi sobie nasze przedsiębiorstwo. Do najpopularniejszych z nich zaliczymy takie rzeczy, jak obecność na eventach marketingowych i ogólne reprezentowanie marki, wspieranie przy tworzeniu treści przeznaczonych na stronę marki lub jej profile w mediach społecznościowych, promowanie brandu przez swoje własne konta i profile, a także uczestnictwo w różnego rodzaju wydarzeniach, targach i spotkaniach, na których będzie obecna marka. Wielu ambasadorów posługuje się również marketingiem szeptanym.

Czy warto mieć ambasadora marki?

Nie da się ukryć, że posiadanie osoby będącej w stanie wesprzeć nas w promowaniu naszego brandu jest bardzo dużym plusem. Jeżeli mamy taką możliwość, jak najbardziej warto z niej skorzystać – szczególnie, gdy zależy nam na globalnym zasięgu i rozpoznawalności. Wybierając ambasadora powinniśmy jednak zwrócić uwagę na to, aby nie był to ktoś przypadkowy. Im większą wiedzę będzie on posiadał w danej dziedzinie, tym łatwiej będzie nam nawiązać owocną współpracę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.